Forma 1
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Menü
 
Shoutbox
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Naptár
2024. November
HKSCPSV
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
<<   >>
 
Hírek (F1)
Hírek (F1) : Csattanós választ adtak a vörösök Malajziában

Csattanós választ adtak a vörösök Malajziában

Czikes  2008.03.25. 07:03

VISSZAPILLANTÓ TÜKÖRBEN A MALÁJ NAGYDÍJ - A Ferrari betartotta ígéretét, és visszavágott az ausztráliai fiaskóért, Räikkönen győzött, de Massa is felállhatott volna mellé a dobogóra, ám a brazil rontott és kiesett, míg a McLaren eltűnt a középmezőnyben.

Forrás: F1hirek.hu Írta: Csapai Gábor

A Ferrari betartotta ígéretét, és visszavágott az ausztráliai fiaskóért, Räikkönen győzött, de Massa is felállhatott volna mellé a dobogóra, ám a brazil rontott és kiesett. A McLaren beleszürkült a középmezőnybe, de az is lehet, hogy a középmezőny erősödött fel hozzá Malajziában.

 

Az idei első két futamot látva az embernek akarva akaratlanul az olyan focimeccs-tudósítások jutnak az eszébe, amelyek két ellentétes félidőről számolnak be. Ausztráliában a Ferrari ha nem is pályaválasztóként, de mindenképpen elsőszámú esélyesként szenvedett kijózanító vereséget. A McLarentől persze azért lehetett jó teljesítményre számítani, igazából a vörösök gyengélkedése volt a nagyobb meglepetés.

A "térfélcsere" után Malajziában a Ferrari talpra állt, és egyértelműen övé volt ez a futam (maradva a futballnál, ez a félidő), és döntetlenre mentette a meccset, még ha a tabella nem is ezt mutatja.

Na, de kanyarodjunk vissza a Forma-1-hez, még mielőtt végleg képzavarba kerülnénk. Húsvét hétvégéje előtt a Ferrari hangoztatta, hogy visszavág a McLarennek, és a Maláj Nagydíj ennek tettekre való átültetéséről szólt.

Szokatlan még ez a kipörgésgátló

Alonso sem volt mindig a helyzet magaslatán

Ennek már pénteken látható jelei voltak, igaz, egy hete Melbourne-ben is az olasz gárda versenyzői kezdtek a legjobban. A második szabadedzésen már Hamilton állt az élre Szepangban, de Massa és Räikkönen ott loholt a brit nyomában.

A pénteki nap nem is igazából az eredményekről maradt emlékezetes, hiszen maguk az érintettek, vagyis a pilóták is mindig elmondják a szabadedzések után, hogy ezek alapján halványlila segédfogalmuk sincs, hogy valójában hol is tartanak.

A 10. Maláj Nagydíj pénteki napján sokkal inkább feltűnő volt, hogy a mezőny ismét esik-kel, sok a kicsúszás, a megpördülés, csakúgy, mint Ausztráliában. Ezt most már nem lehet másnak a számlájára írni, mint a kipörgésgátló betiltásáéra, hiszen ennyire nem volt poros az aszfalt, és a szervezők jópofaságból nem is locsolták fel olajjal.

David Coulthard nemhogy csúszkált, de autója eleje ripityára is tört. Első ránézésre nem volt súlyos az eset, hiszen a skót csak lesodródott a pályáról, a bukótérből pedig a következő lehetőségnél visszahajtott. Csakhogy a kerékvető, amin áthaladt, mikor újra visszaállt volna, leválásra késztette az első két kereket. A felfüggesztés pillanatok alatt széthullott az RB4-esen. A hiba egyértelműen nem a rázókő kiépítésében volt keresendő.

Bizonyára mindenki emlékszik még, hogy a skót Ausztráliában is hasonló jelenetsort mutatott be, akkor egy előzési szituációban a futamon Massára húzta rá az autót (vagy Massa volt rossz helyen - nézőpont kérdése). A két versenygép összeért, DC autóját Massa kereke megdobta, a Red Bull első kerékfelfüggesztése pedig ekkor is nagyon könnyedén adta meg magát.

A felügyelő testület nem is teketóriázott sokat, berendelte a vezetőséget, és magyarázatot kért arra, miért tűnik úgy, hogy ropiból építették az RB4-es első futóművét. A technikai beszámoló áttanulmányozása után a gárda folytathatta, tehát a kizárás nem következett be, igaz, péntek délután Coulthardnak nem sok dolga akadt, mivel a leamortizált szekere nem készült el a 2. tréningre.

Heidfeld a középpontban, mégis hátrányban

Szombat reggel az addig lappangó Nick Heidfeld elverte a mezőnyt BMW-jével, jelezve, hogy csapata komolyan gondolja, hogy idén megszerzi első F1-es győzelmét.

A német az időmérőn ha a győzelmet nem is - a Ferrari verhetetlen volt-, de elmondása és részeredményei alapján az előkelő 3. rajtkockát is megszerezhette volna, ám csak a 7. lett az övé. Mindennek az az oka, hogy akkor kezdte meg utolsó gyors körét, amikor a többiek éppen befejezték azt, és kényelmes, üzemanyag-kímélő tempóban poroszkáltak a pályán. Ez még nem is lett volna baj, de a mclarenes alakulat éppen az ideális íven tette mindezt, pedig a maláj pálya igencsak széles, tehát lett volna hely félrehúzódni. Ehelyett a pokoli tempóban közlekedő Heidfeldnek kellett szlalomoznia, ami meg is látszott az időeredményén.

A német pilóta a kvalifikáció után teljesen jogosan ki is akadt, hiszen bár Kovalainen és Hamilton nem szándékosan tartott be a BMW-snek, mégis akadályozták őt. A versenybírák sem nézték tétlenül az esetet, berendelték a blokkoló pilótákat, és 5 rajthelyes büntetést sóztak a nyakukba.

Heidfeld hiába remekelt szombaton


Mivel az első sorba meggyőző fölénnyel Massa és Räikkönen kvalifikálta magát, és a büntetés révén a második sort kibérelő McLarenek is hátrébb kerültek, minden adott volt ahhoz, hogy vörös sétagaloppá alakuljon a Maláj Nagydíj. A 3.(!) rajtkockát megöröklő Jarno Trulli, és a BMW-sek ugyanis nem jelentettek közvetlen életveszélyt a címvédő alakulat pilótáira.

A Ferrarinak így aztán végképp nem a pályán kellett keresnie legnagyobb riválisát. A jelek szerint a műszaki problémákat kiküszöbölték (bár Räikkönen autója pénteken megállt, de a hivatalos tájékoztatás szerint csak az üzemanyag fogyott ki belőle...), de a meteorológia által jelzett eső és vihar pillanatok alatt eltüntethette volna az előnyt. Utólag már tudjuk, erre nem került sor, de mégsem lett totális a Ferrari öröme a Maláj Nagydíj után.

2. rész

 

Az eső nem érkezett meg, pedig néhány pilóta csak ebben látta az előretörés lehetőségét. Mindez azt jelentette, hogy a Ferrari lépéselőnybe került, hiszen száraz aszfalton, normál körülmények közt lehetetlenség velük tartani a lépést.

Ezt Massa és Räikkönen igazolta is, hiszen a rajt után folyamatosan növelték előnyüket, egyedül Robert Kubica tudta tartani velük a lépést, de a lengyel is elég gyorsan majd fél célegyenesnyi hátrányt szedett össze.

Az élen állók mögött haladókat azonban nem lehet ennyivel elintézni, a mezőnyben ugyanis zajlott az élet. A rajt vesztesei Trulli és az őt az első kanyarban kívülről megelőzni próbáló Heidfeld voltak, hiszen míg ők ketten egymással bíbelődtek, addig jó néhányan elmentek mellettük. Kubica a 3. helyre ugrott, de ahogyan az várható volt, a két McLaren is hamar megkezdte a felzárkózást.

Heidfeld minden bizonnyal már dacból vezetett ezután, de ez csak jót tett a versenynek, hiszen a német látványosan autózott. Talán nem túlzás állítani, hogy a hétvége legszebb jelenetét mutatta be akkor, amikor az előtte haladó, hozzá képest csak vánszorgó Coulthard, Alonso duót egyazon manőverrel hagyta faképnél. Míg a skót a külső íven erőlködő Alonsót tolta kifelé, addig Heidfeld senkitől sem zavartatva belső íven mindkettőjük előtt elfordult. Parádés jelenet volt! Méterekkel később aztán Alonso is lelépte DC-t.

Az utóbbi években már az előzés is ritkaságszámba ment a Forma-1-ben, sokszor be kellett érnünk a lekörözések szolgáltatta "izgalommal", míg idén már az első két futam isigazolta, sokkal nézhetőbb lett a száguldó cirkusz.



Futamösszefoglaló



A Ferrari tehát ellépett üldözőitől, de a középmezőnyben nem volt ekkora fölényben egyik csapat sem. Mark Webber például nagyon sokáig úgy tartotta Red Bulljával Lewis Hamiltont, mintha a brit is hasonló autóban ülne, pedig ugye tudjuk, ő a McLaren alkalmazottja. Nem beszélve Jarno Trulliról, aki a tavaly harmatgyenge Toyotával stabilan ott volt a negyedik helyen. Mindez szintén örömteli volt, legalább is a semleges nézőknek, hiszen a McLaren-szimpatizánsok valószínűleg a hajukat tépték. Feltartásról persze szó sem lehetett, hiszen Hamilton egyszer sem tudott olyan pozícióba kerülni, ahonnan előzést kezdeményezhetett volna, ráadásul megérkezett rá a már említett Heidfeld is.

A bokszkiállások első felvonása azt eredményezte hogy az élen a senkitől sem zavartatva a kettős győzelem felé tartó ferrarisok helyet cseréltek, Räikkönen megverte Massát, aki ettől talán kicsit bepörgött, autójával pedig kipörgött, az egyik kanyarban ugyanis besokallt, és pechjére elásta magát a kavicságyban. Räikkönen győzelme innentől kezdve nem volt kétséges, hiszen mögötte Kubica is 20 másodpercen kívül volt, így a világbajnok alapjáraton is elpöföghetett a célig.

A szervizelések után Kovalainen került a 3. helyre, mögötte Trulli haladt (a Toyota remeklésére továbbra sincs ésszerű magyarázat), de Hamilton csak azért nem tudta megelőzni a régóta üldözött Webbert, mert szerelői hibáztak a bokszban, ahol jó 10 másodpercet biztos elszórt a brit.

Ráadásul Heidfeld csak nem akart leszakadni Hamiltonról, így ez a hármas végig izgalomban tartotta a kívülállókat, bár a tettek mezejére egyikük sem tudott lépni, a végső sorrendről az utolsó kerékcsere döntött, Hamilton, Heidfeld, Webber lett a befutási sorrend.

Az élen sem történt változás, Räikkönen győzelmét senki sem veszélyeztette, úgy ahogy Kubica második, Kovalainen 3. helyét sem. A lengyel pályafutása legjobb eredményét érte el, míg a 16. F1-es futamgyőzelmét besöprő Räikkönen honfitársa első mclarenes dobogós helyét ünnepelhette.

Ez a trió még nem nyilatkozott együtt verseny után, ám tagjai a jövőben gyakrabban összefuthatnak itt is



A szenzációs 4. helyet elcsípő Trullit az utolsó percekben Hamilton még sietésre késztette, de az ausztrál győztesnek ezúttal be kellett érnie a 4 ponttal. Így sincs oka szomorkodni, hiszen ezzel is megőrizte összetettbeli vezető helyét.

Heidfeld, a hétvége központi figurája (a szombati eset után egyébként a csapatok összefogtak, és szabálymódosítást terveznek, hogy elkerüljék az ilyen eseteket a jövőben) három ponttal gazdagodott. A hetedik Webbernek (a Red Bull idei első pontjait szállította) az utolsó körökben Alonso előtt kellett zárnia a szögeket, de ezt is remekül megoldotta, csakúgy, mint az egész hétvégét.

Barrichello ismét bakizott

A verseny krónikájához tartozik még, hogy Rubens Barrichello és a Honda ismét a bokszban hibázott. A veterán hondás ezúttal nem lassított le időben, és a megengedettnél nagyobb sebességgel robogott be a depóba (áthajtásos büntetést kiérdemelve ezzel), mondván, nem volt neki tiszta, hogy hol is kezdődik pontosan a bokszutca. A múltkor ugyebár a piros lámpákat hagyta figyelmen kívül a brazil. Mindez az ő esetében a rutintalansággal nem magyarázható és az orvosi engedélyt sem kapta volna meg, ha a látásával lenne probléma...

A Maláj Nagydíj tehát megkérdőjelezhetetlen Ferrari-győzelmet hozott, ami csak Massa hibája miatt nem lett kettős siker. A brazil egyébként nagy slamasztikában van, hiszen eddig mindkét 2008-as futamon lenullázta magát.

A középmezőny roppant kiegyenlítettnek tűnt, ami örvendetes, persze azt nem tudni, hogy a McLaren mire lett volna képes, ha nem büntetik meg őket, és a 2. sorból rajtolhatnak. Így a végleges erősorrend továbbra sem állítható fel, hiszen Ausztráliában a Ferrari szállt ki korán a játékból, mivel Räikkönen a 15. helyről indult, Massa pedig az első kanyarban megpördült.

Bahreinben talán már tényleg pontos képet kapunk majd, igaz, az ottani eredményt már előre meg lehet vétózni, hiszen a télen hat napon keresztül a vörösök már teszteltek ott, amiből némi előnyük bizonyára származik majd, de ez már a jövő zenéje. Folytatás két hét múlva.

Maláj Nagydíj
2008. március 23. vasárnap
Végeredmény
1. Kimi Räikkönen
[Ferrari]
1:31:18.555 10 pont
2. Robert Kubica
[BMW Sauber]
+0:19.570 8 pont
3. Heikki Kovalainen
[McLaren-Mercedes]
+0:38.450 6 pont
4. Jarno Trulli
[Toyota]
+0:45.832 5 pont
5. Lewis Hamilton
[McLaren-Mercedes]
+0:46.548 4 pont
6. Nick Heidfeld
[BMW Sauber]
+0:49.833 3 pont
7. Mark Webber
[Red Bull Racing]
+1:08.130 2 pont
8. Fernando Alonso
[Renault F1]
+1:10.041 1 pont
9. David Coulthard
[Red Bull Racing]
+1:16.220  
10. Jenson Button
[Honda Racing]
+1:26.214  
11. Nelsinho Piquet
[Renault F1]
+1:32.202  
12. Giancarlo Fisichella
[Force India]
+ 1 kör  
13. Rubens Barrichello
[Honda Racing]
+ 1 kör  
14. Nico Rosberg
[WilliamsF1]
+ 1 kör  
15. Anthony Davidson
[Super Aguri]
+ 1 kör  
16. Szato Takuma
[Super Aguri]
+ 2 kör  
17. Nakadzsima Kazuki
[WilliamsF1]
+ 2 kör  
Leggyorsabb kör
  Nick Heidfeld
[BMW Sauber]
1:35.366 (55. kör)  
Kiesők
18. Sebastian Vettel
[Scuderia Toro Rosso]
41. kör  
19. Felipe Massa
[Ferrari]
31. kör  
20. Adrian Sutil
[Force India]
7. kör  
21. Timo Glock
[Toyota]
2. kör  
22. Sébastien Bourdais
[Scuderia Toro Rosso]
1. kör

 

 

 

 
Szavazás
Ki lesz a Világbajnok 2008 ban?

Kimi Räikkonen
Felipe Massa
Lewis Hamilton
Heikki Kovalainen
Fernando Alonso
Robert Kubica
Nick Heidfeld
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Számláló
Indulás: 2006-03-13
 
Mystat

Indítás óta:


Restart óta:

 
Idő
 
Linkek
 

A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?    *****    Will Vandom Rajongói Oldala &#9829; nosztalgia W.I.T.C.H. a javából, 2006 óta &#9829; Te még emlékszel?    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek bele kell néznie. Tedd meg te is, én segítek értelmezni! Kattints! Várlak    *****    Nagyon részletes születési horoszkóp + 3 éves elõrejelzés + kötetlen idejû beszélgetés diplomás asztrológussal! Kattints