Hírek (F1) : Kimi Räikkönen nyerte a Maláj Nagydíjat |
Kimi Räikkönen nyerte a Maláj Nagydíjat
Czikes 2008.03.24. 17:56
A finn Kimi Räikkönen megnyerte a sepangi futamot, mialatt csapattársa, Felipe Massa egy kicsúszásnak köszönhetően búcsúzni kényszerült. A ferraris mögött Robert Kubica és Heikki Kovalainen ért célba az első három helyen.
A finn Kimi Räikkönen megnyerte a sepangi futamot, mialatt csapattársa, Felipe Massa egy kicsúszásnak köszönhetően búcsúzni kényszerült. A ferraris mögött Robert Kubica és Heikki Kovalainen ért célba az első három helyen.
Ki gondolta volna, hogy az ausztrál fiaskó után Kimi Räikkönen olyan okos győzelmet arat 2008 második futamán, mint amilyet már a rajtnál sejthettünk. Felipe Massa görcsösen ragaszkodott első helyéhez a jobbos első kanyarban, mialatt Räikkönen láthatóan a biztonságra törekedve beállt mögéje. Az üzenet már akkor világosnak tűnt: „Később még találkozunk". És valóban, hiszen a kiállás után Kimi nem kímélte a technikát és magát sem. Egy leggyorsabb kör után átvette a vezetést, s rögtön el is kezdte saját tempóját autózni, ami egy kicsit mindenkiénél gyorsabb volt. Massa megpróbálta tartani vele a lépést, de a nagy hajrában végül a kavicságyban találta magát.
A verseny egyébként valahol Kimi Räikkönen vérmérsékletének megfelelően alakult, valódi nagy harc sehol nem kerekedett ki annak ellenére, hogy több helyen is ott lógott a levegőben egy kiváló csata lehetősége. A végeredményben leginkább csak a boksztaktika, avagy a bokszban elszenvedett hiba játszott szerepet. Ez utóbbi babrált ki Lewis Hamiltonnal, akinek a jobb első kerekét nem tudták idejében lecserélni, s emiatt azzal a Webberrel kellett ismét harcba szállnia, aki korábban is bevehetetlen bástyaként tornyosult előtte. Mark Webber ezúttal olyan eredményesen védte pozícióját, hogy a mclarenes csupán a következő, aránylag hibamentes kiállása után tudta csak megelőzni. Később az ausztrálra a kétszeres világbajnok Fernando Alonso is rászállt, de ahogyan Hamiltonnak, úgy neki sem sikerült fogást találnia rajta.
Malajziában azonban a langyos futam ellenére is érdekesen alakultak a dolgok. Robert Kubica miután végig a Ferrarik nyomában tudott maradni, végül második lehetett Felipe Massa kiesésének köszönhetően. Mögéje Heikki Kovalainen állhatott fel a dobogóra, aki pedig vélhetően Hamilton bokszbeli bakija miatt ért fel a dobogóra. A tavalyi bajnokság második helyezettje a futam végére megpróbált felzárkózni csapattársa mögé a negyedik helyre, azonban Webber után Trulli is nehéz ellenfélnek bizonyult. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy míg érdekes módon mindenki másnál tudták, hogy a lágyabb keverékkel nem érdemes két etapot is teljesíteni, Hamiltonnak az első kiállás után is lágyat pakoltak fel. Begyorsulni pedig csak az utolsó néhány körben tudott, amikor megkapta a kemény garnitúrát. A versenye tehát két ponton is elúszott. A történtek ellenére a brit versenyző továbbra is vezeti a világbajnokságot. Mögötte pedig Kimi Räikkönen és Nick Heidfeld pontazonossággal nyomul előre, ám az élmenő csapattársa, Heikki Kovalainen is rögtön ott lohol a nyomukban. A két hét múlva kezdődő Bahreini Nagydíjon akár fel is borulhat a sorrend...
Hely
|
Versenyző
|
Csapat
|
Kör
|
Hátrány |
Rajt |
1 |
Kimi Räikkönen |
Ferrari |
56 |
Győztes |
2 |
2 |
Robert Kubica |
BMW |
56 |
+19.5 |
4 |
3 |
Heikki Kovalainen |
McLaren-Mercedes |
56 |
+38.4 |
8 |
4 |
Jarno Trulli |
Toyota |
56 |
+45.8 |
3 |
5 |
Lewis Hamilton |
McLaren-Mercedes |
56 |
+46.5 |
9 |
6 |
Nick Heidfeld |
BMW |
56 |
+49.8 |
5 |
7 |
Mark Webber |
Red Bull-Renault |
56 |
+68.1 |
6 |
8 |
Fernando Alonso |
Renault |
56 |
+70.0 |
7 |
9 |
David Coulthard |
Red Bull-Renault |
56 |
+76.2 |
12 |
10 |
Jenson Button |
Honda |
56 |
+86.2 |
11 |
11 |
Nelsinho Piquet |
Renault |
56 |
+92.2 |
13 |
12 |
Giancarlo Fisichella |
Force India-Ferrari |
55 |
+1 Kör |
17 |
13 |
Rubens Barrichello |
Honda |
55 |
+1 Kör |
14 |
14 |
Nico Rosberg |
Williams-Toyota |
55 |
+1 Kör |
16 |
15 |
Anthony Davidson |
Super Aguri-Honda |
55 |
+1 Kör |
21 |
16 |
Takuma Sato |
Super Aguri-Honda |
54 |
+2 Kör |
19 |
17 |
Kazuki Nakajima |
Williams-Toyota |
54 |
+2 Kör |
22 |
- |
Sebastian Vettel |
STR-Ferrari |
39 |
+17 Kör |
15 |
- |
Felipe Massa |
Ferrari |
30 |
+26 Kör |
1 |
- |
Adrian Sutil |
Force India-Ferrari |
5 |
+51 Kör |
20 |
- |
Timo Glock |
Toyota |
1 |
+55 Kör |
10 |
- |
Sebastien Bourdais |
STR-Ferrari |
0 |
+56 Kör |
18 |
Forrás: Formula.hu Írta: SzNZsolty
|